MMS (Mediamätning i Skandinavien) har släppt en ny rapport på hur TV-tittandet i Sverige har förändrats under det senaste året. […]
Nyheter
Medieinvesteringarna slog rekord 2018
Medieinvesteringarna ökade med 6,2 procent jämfört med 2017, enligt Sveriges Mediebyrårs rapport. De totala medieinvesteringarna under 2018 är de högsta […]
Netflix har nu 130 miljoner abonnenter och står för 10% av tv-skärmtiden i USA
Netflix är inte kända för att dela med sig av sina siffror av hur många som tittar på deras serier […]
Google My Business blir allt viktigare för lokalt sök
Har ditt företag Google My Business-sida (GMB)? Om inte, då är det hög tid att skaffa det. GMB har blivit […]
Google Chrome börjar snart blockera vissa annonser
“Användarupplevelse är kärnan i allt vi gör på Google.” Så börjar en Chronium bloggpost från den 9 januari i år. […]
Alibaba köper tysk startup inom analys
Kinesiska Alibaba fortsätter sin expansion och förvärvar nu det tyska analysföretaget Data Artisans. Data Artisans är en startup som bl.a. […]
Jeff Bezos: “En dag kommer Amazon att misslyckas och gå i konkurs”
Samtidigt som Amazon förbereder expansion med bland annat öppning av två nya huvudkontor i New York och Virginia så säger […]
Google har lanserat responsiva sökannonser för sök
Responsiva sökannonser är Googles nya sätt att få fler att klicka på de sponsrade annonserna i sökresultatet, och finns nu […]
Youtube lanserar nytt format som ska få fler att se reklamen – Ad pods
Youtube meddelade tidigare i veckan att de lanserar en ny annonsupplevelse, ad pods, dvs dubbla pre-roll eller mid-roll annonser i […]
Black Friday – svenskarnas stora nya shoppingdag
Black Friday närmar sig, Black Friday som också har blivit en av svenskarnas stora shoppingdagar. Sen Black Friday kom till […]